fallout 4 мод запугивание
Intimidation Overhaul | Капитальный ремонт перка запугивание
Обновление: 2.0.10
* Исправлено появление некоторых отладочных сообщений
* Исправлен бонус перка
Теперь у вас есть несколько новых вариантов диалога.
Второй набор опций диалога:
— Привести в ярость/Успокоить: функция приравнивается к обычной команде (command), но исполняется при сопровождении навыка запугивания уровня 2.
— Надеть ошейник/Снять ошейник: у вас в инвентаре должен быть рабский ошейник. NPC может сопротивляться при попытке его надеть, но в случае успеха, NPC перейдет в порабощенное состояние и беспрекословно станет выполнять Ваши команды.
— Надеть наручники/Снять наручники: если у Вас есть обычные наручники или прочные наручники (можно изготовить на хим. верстаке), то можно попытаться повязать NPC, и в случае, если это получится, то они успешно перейдут в состояние скованности.
— Назад: возвращает Вас в первый набор.
Команды, применяемые к врагу:
— Вы можете повязать NPC, если у Вас есть наручники или прочные наручники в инвентаре.
— Крепкие наручники могут быть изготовлены на химическом верстаке из найденных компонентов или ванильных наручников. Крепкие наручники нельзя сломать.
— Вы можете открыть инвентарь повязанного NPC и взять все, что захотите. Повязанный NPC попытается сбежать, если Вы покинете область.
Команды, применяемые к порабощенному врагу с помощью Гипнотрона:
— Надеть рабский ошейник на NPC, лишь можно тогда, когда у Вас имеется тот в инвентаре.
— Рабские ошейники могут быть созданы на химическом верстаке.
— Порабощенный NPC не успокоится, пока ошейник так или иначе не выключится или не будет с него снят.
— Порабощенный и повязанный NPC не будет иметь попытки сбежать.
Примечание:
*Если заметите ошибки или будут какие-либо пожелания по улучшению перевода, то прошу отписать лично для улучшения или обновления материала.
Несовместимость:
Несовместимость с другими модами, которые затрагивают / изменяют способность «Запугивание» или как-то влияют на фактор запугивания NPC.
Требования:
Fallout 4
Nuka-World
Automatron
Contraptions для (V2.0.*)
Установка: (можно через менеджеры модов или вручную);
Поместить папку Data из архива в корень игры и активировать.
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
Take Cover
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
This mod does not have any known dependencies other than the base game.
Mods requiring this file
Author’s instructions
File credits
This author has not credited anyone else in this file
Donation Points system
This mod is opted-in to receive Donation Points
Translations available on the Nexus
Language | Name |
---|---|
Spanish Author: r0l0d3 | Take Cover 1.3 BETA_spanish_T1-beta |
French Author: registrator2000 | Take-Over Fr |
Version 1.3
Version 1.2.beta
Version 1.1a.beta
★ About ★
Take cover behind objects and automatically lean out to shoot when you aim down sights!
I’ve always found taking cover to be inadequate in Fallout 4. In first person, if you tried to utilize cover tactically, you’d be staring at a blank wall most of the time. In third person, all you can do is crouch behind some rock or furniture, occasionally walk out, and hope enemy bullets don’t hit you.
This mod hopes to give you a true cover mechanic.
Integrating third-person cover hasn’t been a trivial task at all. Thank you for your patience and support!
★ How to Use ★
OPTION 1. AUTOMATIC/INTEGRATED MODE
☢ With your weapon drawn, sprint into a wall to take cover behind it.
☢ [Beta version only] Double tap the forwards movement key to enter cover.
OPTION 2. HOTKEY MODE
☢ Activate assigned hotkey to enter cover mode.
Both automatic mode and hotkey activation can be used interchangeably.
★ Details ★
HOW TO EXIT COVER
☢ Move backwards to exit cover. The activator also can be used to exit cover (default) or configured to swap between standing and crouching covers.
★ Installation ★
Install the mod with your mod manager or manually by copying the files in the archive into your Fallout 4 Data folder.
Once installed, on first load, you will see a message box saying that Take Cover is active. If you don’t, then the mod was not installed correctly. See here for instructions on how to set up Fallout 4 for modding.
You will receive Take Cover and Take Cover Config in the AID section of your inventory.
At this point, the cover system is active. Sprint towards a wall with your weapon drawn to take cover.
You can also hotkey the Take Cover activator to a quick-key in your favorites to quickly enter and exit cover at any point in time, or use FO4 Hotkeys to bind it to any key on your keyboard or any extra mouse buttons you may have. I highly recommend binding Take Cover to Shift+Aim with FO4Hotkeys so that you have cover available at the touch of your mouse.
Use Take Cover Config to configure various aspects of the cover system, including whether sprint-to-cover is turned on and whether cover-vaulting is enabled.
☢ Did you know that Fallout 4 has first-person cover?
★ Known Issues ★
☢ Weapons switched while in cover using a favorites hotkey will be invisible. Switch weapons with your Pip-Boy, or pop into VATS and back out.
☢ You cannot move directly rightwards in cover. To move right, you must move diagonally front-right or back-right, or you can face the right and move front.
☢ Not compatible with melee weapons, heavy weapons (miniguns) and sniper rifles that bring you into first person scope.
Without animation tools, it will be difficult to address the first and second issues as these are limitations in Bethesda’s animation files.
If you are an animator and you’d like to help with the animations, please do get in touch!
Integrating third-person cover hasn’t been a trivial task at all. Thank you for your patience and support!
★ Video Showcase ★
Thanks to Mudcups for being so amazingly quick to have a video up!
★ FAQ ★
Q: What’s the best way to use cover?
A: Read Protips for Taking Cover! for some tips to enhance your cover experience.
Q: Does this work in first-person?
A: You have an option in the Config to set whether you want a first-person sprint to activate cover. It’s off by default. If turned on, you will automatically enter third-person and go into cover when sprinting up against a wall in first-person. From 1.1 onwards, you’ll also automatically return to first-person when leaving cover if you entered from it.
Q: Sprint-to-cover is not sensitive enough / too sensitive! (entering cover when you don’t actually want to)
You can tweak these values beyond the presets that I’ve given with this console command:
cqf cover setsensitivity
The preset values in the Config are:
Default: 2
High: 10
Very High: 20
To make entering cover less sensitive, you can type cqf cover setsensitivity 0.5 to lower the sensitivity below the default.
A: Yes! You can blind-fire around cover by just hitting the fire button without aiming down sights.
Q: How do I see if the mod is working for me?
A: Compare your cover experience with those in the linked video showcases! That’s what you can expect from Take Cover.
Q: I want to uninstall Take Cover.
★ More Videos ★
Tyrannicon features Take Cover (beta) at 1:23.
Companions Go Home
Send your companions to their original homes or to Home Plate.
Car Launcher
A for-fun mod that lets you shoot cars at your enemies.
Outfit Switcher
Save entire loadouts and swap between them via hotkey. It’s like favorites, but entire loadouts at a time.
FO4 Hotkeys
Hotkey anything to any key, including equipment, items, and even console commands.
Companion Command and Tactics
Shout to your companion from wherever you are. Position them, switch up their equipment and be a lot more tactical in your fights.
Journal of the Sole Survivor
Gives you a personal journal that you can type in.
Don’t Stop Protecting Me | Не переставай защищать меня
Этот мод защитит важных NPC от случайной гибели/убийства умным способом без конфликтов, задержек и порядка загрузки. И предотвращает выполнение квестовых скриптов защиты у NPC.
Обновление:2.0.3
* Убрана лишняя защита для квеста Убежища 118.
Обновление:2.0.2
* Удален скрипт QF_DLC03ConvFarHarborChildre_0104496F.pex, который предотвращает убийство Детей атома в сцене казни в Фар-Харборе (Далекая гавань). Если вы ранее устанавливали версию 2.0.1, то удалите этот скрипт по пути Data/Scripts/DLC03/Fragments/quests/
Требования:
Fallout 4 последней версии 1.10.162.0 и выше (не ниже)
Все DLC
Установка: (можно вручную или через менеджере модов)
* Автор не разрешает распространять мод за пределами Нексуса, поэтому скачивание только с источника, тем более что мод не нуждается в локализации
1. Скачать мод с Нексуса в разделе MAIN FILES
2. Если вручную, взять папку scripts из архива и поместить в Data в игре. Активация не требуется. Если потребуется заменить файлы при установке, замените.
Вопрос: В чем разница между этим модом и другими модами, защищающими NPC?
Ответ: Другие защитные моды обычно добавляют «защищенные» флаги к NPC. Они изменяют базовые данные не игровых персонажей и легко конфликтуют с другими модами, которые изменяют те же данные не игровых персонажей. А защитный эффект обычно перезаписывается ванильными квестовыми скриптами, даже если у вас нет конфликтов. И они не знают, когда и где NPC должен быть защищен или не защищен. Мой мод защищает NPC, редактируя ванильные квестовые скрипты. Таким образом, важные NPC, которых коснулся ванильный квест, будут защищены в нужное время и в нужном месте. Вы также можете использовать как этот мод, так и другие защитные моды, чтобы всегда иметь населенный неразрушимый мир.
Вопрос: Как насчет совместимости?
Ответ: Мод имеет открытые свободные файлы скрипты. Так что пусть ваш мод менеджер скажет вам что делать, заменить файлы если будут совпадения от других модов, или оставить как есть.
Используем укрытия / Take Cover
Вас всегда напрягал тот факт что вражеские NPC могут укрываться за предметами и выглядывать из-за них отстреливаясь? Вам не нравится выглядывать из за стены от первого лица, большую часть времени пялясь в стену? Все что вы могли это присесть за каким нибудь камнем или мебелью иногда выглядывая и надеяться что вражеские пули не попадут по вам. Теперь у вас появится возможность укрываться за объектами и отстреливаться от третьего лица!
Обновление:1.3beta
— Улучшена чувствительность переключения поворотов в стороны
— Улучшена камера в позе присидя вправо
— Значительные улучшения контроллера переключения сторон
— Поддержка прямой интеграции FO4Hotkeys
— Мелкие улучшения
Как использовать:
Вариант 1. Автоматическая и интегрированная система.
— Добежать к объекту укрытия в спринте что бы укрыться за ним.
— [Бета версия]Двойным нажатием клавиши вперед, что бы войти в укрытие.
Вариант 2. Горячая клавиша.
— Подойдите к объекту укрытия и нажмите клавишу быстрого доступа, предварительно установив на нее предмет «Укрыться».
Как укрыться:
— Что бы встать в стандартное укрытие, нажмите клавишу «Укрыться» смотря прицелом выше уровня глаз.
— Что бы встать в укрытие пригнувшись, нажмите клавишу «Укрыться» смотря прицелом ниже уровня глаз.
Как выйти:
Для того что бы выйти из укрытия начните движение назад. Также можно настроить клавишу на выход из укрытия(по умолчанию) или для смены позы укрытия между положениями стоя и пригнувшись.
Как перепрыгнуть небольшой объект:
Только из положения прикрытия сидя.
— Зажмите клавишу вперед и нажмите горячую клавишу «Укрыться».
— [Бета версия]Двойное нажатие клавиши вперед (Включите эту опцию в меню настроек).
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
(CaN) Crimes against Nature
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
This mod contains 5 new custom races that can be applied to both new and existing characters.
Current races: Buoy, Grill, Pilot Cat, Pony, and Snoo
Nexus requirements
Mods requiring this file
Credits and distribution permission
Author notes
For anyone who wants to upload the Xbox version to BethNet, go for it. Also, please add this as a required file: https://bethesda.net/en/mods/fallout4/mod-detail/2876946
File credits
Donation Points system
This mod is opted-in to receive Donation Points
Version 1.1
Version 1.0.8
Version 1.0.7
Version 1.0.6
Version 1.0.5
Version 1.0.4
Version 1.0.3
Version 1.0.2
This mod contains 5 new custom races that can be applied to both new and existing characters.
You’ll need to install a (CaN) player plugin to actually use one of these races.
Q1: Can I reupload this mod elsewhere?
A1 : Yes. Xbox archives are included in the downloads section. You are free to upload both the PC and Xbox versions where ever you want.
Q2: Can I modify your mod / fix it / make my own version?
A2: Yes, script source is included.
IMPORTANT: You DO NOT have permission to use anything in this mod for commercial purposes.
Q3: Can I apply the new races to my existing human character?
A3: Yes, an example of how to do this is seen in the video.
Q4: Can I apply a different CaN race after already applying a previous one?
A4: Yes, use the same method as for a human character, switch to a new player plugin, load your game, then switch presets.
Q5: How do I uninstall this mod?
A5: First turn off the player plugin, then load your game and open the face editor in the CaN Customizer, switch presets then save your game. After that, you can safely turn off CaN.esm.
Q6: All the NPCs have big/small heads!
A6: Make sure that you’ve installed Race Customizer.
Q7: They’re still messed up!
A7: Turn off any mod that adds stuff like new tattoos (it affects HumanRace).
Q8: The game crashes during loading screens, all human NPCs are missing!
A8: Race Customizer was updated some time ago, you might need to delete and reinstall it.
—————————————————————-
NOTE: CaN.esm by itself, should be compatible with any and all mods (unless you have a mod that modifies the Power Armor SKELETON). It’s when you start using the Player Plugins is when problems could occur, though in most cases, it should work fine. For now, the only known compatibility problems are with Alternate Start Mods.