fallout 4 моды cbbe physics
CBP Physics for Fallout 4 | Физика тела CBP для Fallout 4
Данный мод добавляет СВР физику тела (грудь, живот и ягодицы) для игрока и НПС в игре Fallout 4.
Обновление:0.2.2
* Исправлено исключение вне диапазона при обработке поиска с разделением времени.
* Требуется игра версии 1.10.163.0 и F4SE 0.6.21.
Обновление:0.2.1
* Введены ограничения: человеческая детская раса и детская раса гулей (HumanChildRace, GhoulChildRace) должны теперь игнорироваться.
— increment ref of node when insert it in node map (это не знаю как по научному перевести, что-то связано с привязкой узловых точек при размещении в карты узловых точек). В общем видимо что-то нужное.
* Требуется игра версии 1.10.163.0 и F4SE 0.6.21.
Примечание: с данной версий происходит вылет игры при стрельбе из дробовиков. С версией 0.1.9 все нормально.
Обновление:0.2.0
* Улучшена производительность.
* Требуется игра версии 1.10.163.0 и F4SE 0.6.21.
Примечание: с данной версий происходит вылет игры при стрельбе из дробовиков. С версией 0.1.9 все нормально.
Обновление:0.1.9
* Произведена перекомпиляция файла cbp.dll, но это почти то же самое, что и в предыдущей версии 0.1.8.
* Требуется игра версии 1.10.163.0 и F4SE 0.6.21.
Обновление:0.1.8
* Добавлен вариант для игры 1.10.163.0 и F4SE 0.6.20.
Обновление:0.1.7
* Добавлен вариант для игры 1.10.162.0 и F4SE 0.6.19.
* Подкорректированы оси вращения.
* В файле конфигурации cbp.ini внесены изменения.
Обновление:0.1.6
* Обновлен вариант для игры 1.10.138 и F4SE 0.6.17.
* Улучшение производительности.
Обновление:0.1.5
* Добавлено точное управление жизненным циклом объекта.
Обновление:0.1.4
* Отключена физика при использовании силовой брони.
Пример физики в гифке :
https://staticdelivery.nexusmods.com/mods/1151/images/39088/39088-1558668836-459122868.gif
Совместимость:
Этот мод предназначен в первую очередь для ванильного скелета и моделей тела, но работает и с другими реплейсерами тел, смотрите ниже совместимость тел.
В настоящее время целевыми субъектами являются игрок и НПС.
Какие кости скелета затрагивает мод:
LBreast_skin
RBreast_skin
LButtFat_skin
RButtFat_skin
Belly_skin
Не совместимость тел:
— С физикой из тела CBBE: потому что LR Breast_skin был удален.
Установка: (только вручную, через менеджеры модов архив не установится. )
1. Скачиваем общий архив мода, распаковываем в любую пустую папку и выбираем нужный вариант архива для вашей версии игры:
Новая версия:
Архив версии 0.2.2 для игры версии 1.10.163.0 (требуется F4SE 0.6.21)
2. Из архива берем папку F4SE и кидаем в папку Data в игре с заменой файлов если потребуется.
Как применить физику:
* Я (автор) заметил много вопросов в комментариях как использовать физику, поэтому поясняю все по порядку, чтобы мод работал так, как он и должен работать.
1) В Bodyslide выберите пресет тела cbbe (не cbbe body с физикой и не Cherry hotalings physics) и создайте нужный пресет тела.
2) Загрузите и установите моды на броню и одежду без физики и жмите кнопку «batch build».
3) Скачать и установить последнюю версию моего мода.
4) Вот и все, теперь, после 200 лет, одинокий, оставшийся в живых (и npc тоже) могут иметь физику тела во всей пустоши.
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
This is adds a lot more customization by actually allowing you to alter the in game Skin at any Armor Workbench! Body and Hand Skin both apply, I have also added Ballistic Weave options and the Legendary Attach Point.
Author’s instructions
Do not use this mod for Monetary Gain (Charging to Download).
All content must stay on the Nexus.
I consider this to be somewhat of a «Framework» mod and as such I encourage any modders out there to improve it however they wish. Credit me if you use it in a mod that you upload though.
File credits
Bethesda for making Fallout 4
Bethesda for the CK
ousnius for BodySlide and Outfit Studio, also the Material Editor
Caliente and ousnius for the CBBE Body Base
The makers of FO4Edit
All the makers of the excellent Skin and Hand retextures available here
This mod was made by myself using FO4Edit, the Material Editor, and the Creation Kit for the ESL File.
Donation Points system
This mod is opted-in to receive Donation Points
Straight donations accepted
What do I mean by «Modifiable Skin»? I mean that you can get your skin bring it to any Armor Workbench and Modify it!
Disclaimer: This Mod can be a very useful tool for a myriad of reasons. To properly use this Mod it does require a little bit of work on your end though. However, I have made the process very very easy to do. There is a different process with Outfits as it relates to this mod that will require more work, but if you are familiar with it it is a very easy process as well.
Second Disclaimer: This Mod was built around and probably is only useful for Female Characters that use the CBBE or CBBE Physics Bodies. Other Body Types might be doable, but will require more work on your end probably with both the ESP File and renaming textures.
Read the Disclaimers they are very important!
Do you like Customization? Do you like the ability to be able to customize stuff that you normally couldn’t customize in game?
Well then be prepared to customize your character’s skin (after all it is considered an «Armor» in game).
Mod Info:
This is the actual «SkinNaked» (EditorID) in the vanilla game itself that I modified. this is NOT a copy of the Skin.
The first step is VERY IMPORTANT! You MUST make your Skin first at any Chem Station under the new «Skin» Category to be able to see it in your inventory!
After you have made your Skin it will replace the Skin that you had on before hand, and when you unequip your Skin your Skin will still show as normal but this is the Skin that you cannot modify (hence why you have to craft the Skin first).
Due to how this works any Armor, Outfit, or Clothing that has the Body Slot with it will unequip the Skin. Look for Modular Outfits/Armors/Clothing or if you know how to remove the Body Shape from Outfit Studio (you must do this part also and not just the ESP part) and adjust the ESP File accordingly and you will be able to wear all of your favorite outfits while also being able to modify your skin! Otherwise just run around naked. BECAUSE FREEDOM!!
There are a total of 5 Custom Slots for both your Skin and Hands. These Slots are already populated with vanilla CBBE Textures (which is why this mod is so large), this is done to show you all you need to do is replace these textures in these folders and name them EXACTLY the same which is standard naming conventions (FemaleBody_d.dds, etc) and you got yourself a new Custom Body Texture that you can swap out in game! It is that easy!
Also, I have added the Legendary Attach Point to the Skin and added Ballistic Weave as well. So now you can have Armored, Legendary Skin!
I am going to release this as a SFW mod as it’s intent is not to be lewd, but rather be a useful tool that players can use for further customization.
Compatibility Issues:
This mod should work perfectly with any and all CBBE related Tattoo Mods, and Custom Skin Texture Mods.
It might not work well with certain mods that modify the Skin in certain ways. I haven’t run into them yet though, please let me know if you run into anything.
Known Bugs:
Occasionally when Modifying the Skin at the Armor Workbench the characters Skin disappeared. it showed back up again after I got done though.
Probably more, please report them in the Bug section if you find them!
Installation:
Install through NMM and enable the ESP or ESL File.
If you don’t use NMM: Copy (or Cut) the contents of the Mods Data Folder into your game’s Data Folder and enable the ESP or ESL File.
For Custom Content please pick any of the wide variety of Skin retextures and Hand retextures available right here at NexusMods. Then place them in the right Texture Folder provided and named the same as the textures that are already in there.
Thank Yous:
Bethesda for making Fallout 4
Bethesda for the CK
ousnius for BodySlide and Outfit Studio, also the Material Editor
Caliente and ousnius for the CBBE Body Base
The makers of FO4Edit
All the makers of the excellent Skin and Hand retextures available here
This mod was made by myself using FO4Edit, the Material Editor, and the Creation Kit for the ESL File.
This Mod contains 1337% Ballistic Weaved Skin by Volume.
Please enjoy irresponsibly as always!
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
CBBE Physics Tutorial
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
This is a text file that describes how to add physics to an outfit.
Credits and distribution permission
Author notes
This author has not provided any additional notes regarding file permissions
File credits
Ousnius for BodySlide and OutfitStudio
The CBBE team for CBBE
Karna5 for putting me on the right path
Donation Points system
This mod is not opted-in to receive Donation Points
This is a text file that describes how to add physics to an outfit.
This is the way I do it and it worked for me on every outfit I downloaded and of course vanilla outfits.
This is how I did the physics for the files I uploaded here on the Nexus.
There may be nuances how other people and mod authors do this, but the basic principle is the same.
I hope I did not make any mistakes or am confusing in my description, it is a rather simple process,
but to write everything out step by step has the potential of leaving something out or not writing
so everybody knows exactly what to do.
If anyone has any input on how to do things better you are welcome to share how you do things.
Credits
Ousnius for BodySlide and OutfitStudio
The CBBE team for CBBE
Karna5 for putting me on the right path, thank you so much.
Обновление:2.6.3 / 1.0.4
* Обновлены оба варианта мода (Основной без расчленения) до версии 2.6.3 и (Опциональный с расчленением) до версии 1.0.4.
* CBBE: исправлена ссылка «CBBE Body Physics» для работы с более новыми версиями Outfit Studio.
* CBBE: перемещены записи ссылочного шаблона CBBE (.xml, не файлы) из Outfit Studio в мод CBBE.
* CBBE Reduced: перемещены записи сссылочного шаблона CBBE (.xml, не файлы) из Outfit Studio в мод CBBE.
Обновление:2.6.2 / 1.0.3
* Обновлены оба варианта мода (Основной без расчленения) до версии 2.6.2 и (Опциональный с расчленением) до версии 1.0.3.
— Основной CBBE (без расчленения): исправлены швы карт нормалей в моделях рук (спасибо SQr17).
— Опциональный CBBE (с расчленением): исправлены швы карт нормалей в моделях рук (спасибо SQr17).
— Опциональный CBBE (с расчленением): добавлены модели для тела и рук от первого лица.
* Примечание: Чтобы предотвратить образование швов в моделях, зафиксируйте нормали мешей (meshes) рук при создании преобразования перчаток, которые показывают площадь шва.
Обновление:2.6.1 / 1.0.2
* Обновлен только основной вариант мода (без расчленения) до версии 2.6.1, опциональный вариант (с расчленением) не нуждается в обновлении.
— Повторно внесены изменения в тело, для сохранения модели (meshes) с полной точностью, так как в игре есть определенные баги, например с декалями, то они не работали (кровь, грязь и т.д.). Это исправление также улучшает давнюю проблему с выравниванием текстур у женских рук Гулей.
Примечание: Если вы создаете тело в Bodyslide, то при обновлении не забывайте делать резервные копирования любых созданных пресетов тела, чтобы потом снова не создавать тело с нуля.
Обновление:2.5.2 (Reduced 1.0.1)
— По доп.ссылке добавлен вариант мода «С рабочим расчленением», но с меньшей детализацией моделей тела (полигонами тела). Этот вариант включает в себя все то что и в основном варианте мода «Без расчленения», плюс адаптированы все игровые одежды и броня, которые готовы к расчленению, но все равно требуется иметь установленный основной вариант мода «Без расчленения», то есть устанавливать основной вариант мода «Без расчленения», и потом устанавливать вариант мода «С рабочими расчленением» поверх с заменой всех файлов. Особая благодарность MrTony и Biuc73 за работу! Те кто не в курсе: с основным вариантом мода в игре отпадает крайне важная функция, это расчленение тела при выстрелах и тому подобное, а с опциональным вариантом все вернется на свои места, но как уже написано выше, пожертвовать придется детализацией моделей тела (полигонами), выбор за вами.
* Если вы будете переходить на данный вариант, то если вы настраивали тело и адаптировали одежду и броню в Bodyslide, то вам нужно будет изменить пресет тела на CBBEBodyReduced и снова запустить адаптацию одежды и брони.
Обновление:2.5.1
— Внутриигровые морфы (morphs) для настройки тела предназначенные для LooksMenu/F4SE (настройки тела персонажа с помощью ползунков в самой игре), снова устанавливаются в игру по умолчанию как рекомендация при установке через менеджеры модов, но не обязательны. Добавил инструкцию как настраивать тело с помощью ползунков в самой игре.
— Добавлены файлы перевода для списка ползунков настройки тела в LooksMenu (настройки тела персонажа с помощью ползунков в самой игре). Требуется LooksMenu 1.3.2 и выше. Ползунки теперь на русском в окошке настроек тела в самой игре. Единственное что названия ползунков наползают на сами слайдеры.
— Переименована строка названия ползунка «$ Back» на «$ BackSize», чтобы исключить проблемы совпадения перевода с игровой строчкой «Назад», так как на английском языке слово Back переводится как Спина и Назад, в итоге название ползунка теперь будет корректным «Спина», а не «Назад».
* Сразу скажу, перевод ползунков для настройки тела может быть неточным, так как в оригинале на английском некоторые названия ползунков просто не понятны и пришлось ломать мозг что это, поэтому если в названиях ползунков будут несоответствия, то пишите мне, буду править, все названия ползунков можно посмотреть в файле CBBE_en.txt, а перевод в CBBE_ru.txt по пути Data/Interface/Translations/
Журнал изменений:
— Все изменения всех предыдущих версий читайте в ридми в архиве.
Примечание для моддеров:
— Если вы хотите создать броню / одежду для тела CBBE, используйте «outfits» пресеты, которые представлены в BodySlide.
При обновлении от старых версий до 2.6 и выше:
— Удалить файл FemaleheadRear.nif по пути Data/meshes/actors/character/characterassets/FaceParts/FemaleheadRear.nif если таковой имеется.
— Удалить файл basehumanfemalerear.bgsm по пути Data/materials/actors/character/basehumanfemale/basehumanfemalerear.bgsm если таковой имеется.
— Фикс «Furry Undergarments Fix» который исправляет ошибку с меховым «нижним бельем» из DLC Nuka World больше не нужен для тех, у кого есть установленный неоф.патч «Unofficial Fallout 4 Patch», этот фикс уже включен в одной из последних версий Unofficial Fallout 4 Patch, поэтому удалите этот фикс «CBBE Furry Undergarments Fix.esp», если у вас есть неоф.патч!
— Установить новую версию
Требования:
Fallout 4 последней версии
DLC Automatron (по желанию)
DLC Far Harbor (по желанию)
DLC Nuka World (по желанию)
LooksMenu 1.5.0 и выше (для настройки тела в самой игре). Это по желанию, если не хотите настраивать тело в Bodyslide.
Вопрос : Я получаю ошибки с текстурами на носимой одежде (перекос текстуры на теле, черные плечи, и т.д.)
Ответ : CBBE использует пользовательский УФ набор, и таким образом, пожалуйста, установите опциональный модуль «CBBE Vanilla Outfits» (Meshes одежды для CBBE и пресеты одежды для BodySlide).
Вопрос : Будут ли работать текстуры тела (кожи) из сторонних модов, которые созданы для Fallout 4
Ответ : Нет, будут черные тела или с огромными дырками и пятнами, в моем CBBE используются собственные переделанные текстуры кожи тела, возможно другие авторы в будущем будут специально делать автономные текстуры кожи тела для CBBE, но на данный момент ни один мод на Нексусе на изменение текстуры кожи несовместим с телом CBBE.
Вопрос : Как сделать так, чтобы тело изменилось только у игрока?
Ответ : Установите мод «Unique Player», и следуйте его инструкциям. Обратите внимание, что одежды не будут уникальными, если ваш персонаж использует только автономные модифицированные наряды. Игрок также не поддерживает правильные ячейки от 1-го лица, поэтому вы можете получить проблемы с ручными швами от 1-го лица. Лучше было бы установить одно из тел по умолчанию для всех NPC, которые будут использоваться, и использовать морфы в игре с BodySlide и LooksMenu, чтобы ваш персонаж имел свою собственную форму тела (это также означает, что все совместимые наряды превратятся в форму вашего персонажа при одевании).
Вопрос : Как настраивать тело с помощью ползунков в самой игре?
Ответ : Прочитать что как делать можно в данной теме в разделе Как настраивать тело в самой игре.
Для тех у кого проблемы с текстурами или не работой модов читаем в данной теме что и как делать, только так должно быть все настроено и не иначе.
Как настроить тело в BodySlide читайте в данной теме
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
CBBE Physics Tutorial
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
35 comments
I hope this helps and I hope I didn’t make any mistakes.
I know it’s only a text file, but the process is really simple once you know what file you need and what to do in Outfitstudio.
I use the non physics version of outfit mods and then add physics like I write in the text file.
This way outfit pieces from different mods work together quite nicely for me.
There are times when I have to make slight adjustments in OutfitStudio to avoid clipping, which is understandable since it’s so many pieces from so many different mods.
This is how I did the physics for the files I uploaded on the Nexus.
Somehow this made it into the hot files 11/23.
I am somewhat certain this file will not stay there for long, I am not even sure how this hot files thing works.
Maybe the download to endorsement ratio was good enough.
I hope you’re okay. Could you make a physics file with that mod? https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/45623?tab=images (Just Vault Jumpsuit)
For some strange reason, it seems that it does not always apply to do the same thing for everything. I’ve been following the steps of the tutorial and some videos on youtube and the breasts keep changing size for no apparent reason since I’m not modifying dimensions.
It’s always better to make a video explaining how to make these kinds of changes. There are many, but most do not explain well or modify in a more advanced way.
The very bare bones basic idea is to load your outfit into Outfitstudio,
import the physics nif and copy the cloth weights over to your outfit and then delete the imported physics nif.
All different tutorials will want to have that same end result.
I just tried this with a newer mod called «Breast Jiggle Physics» and if works fine.
As to why you don’t see proper movement, I did use an older version of CBBE and Bodyslide/Outfitstudio, but I don’t see
any reason why copying cloth weights should have changed.
What you can so after you saved your project, open it back up in Outfitstudio, choose the CBBE mesh and go to the bones tab.
Scroll down and choose one of the cloth weights.
You should see the weight’s coloration displayed on the body.
If the weights show on the body it looks like you have done everything right.
I’m afraid I do not know, it works fine in my game, there shouldn’t be any reason why the vault suits should
act that way for you.
After all you are just taking two cloth weights and copying them over to the outfit.
You can try to conform the sliders again in OS, but it should absolutely not be necessary.
If you’re asking how to open the download, use 7-Zip. install the version that matches your OS.
If you’re asking how to open the doc itself, any text editor should work. I use Notepad ++, but Windows’ basic text editor will work as well.
Yeah, I would have loved to just upload the text file, but Nexus required me to zip it up.
Thanks EvilOssie, 7zip is awesome, I’ve been using it for ages now.
I don’t know, but you could always try and take the two bone weights and copy them onto a vanilla outfit, see what happens.
It might actually work, vanilla outfits have cloth physics for skirts and long coats, so it is not that far fetched to try
and apply the breast cloth physics to a vanilla outfit.
I am curious to see what happened when you tried it.
I wish there were more tutorials for OutfitStudio, it’s not easy trying to figure everything out yourself.
Or you get a bit of information here and a bit there, sometimes you can ask someone and maybe they’ll help.
Would be nice to have like a manual, ah well.
The vertex search area is the window that pops up when you copy the selected two bone googles from the physics nif to the rest of the outfit.
Play around with different values, see what the results are, I usually leave them the way they are.
Also, I made the below post in Atomic Beauty thread, but there have been no replies. Please take a look. If you have any advice I would be most grateful.
Guys, I hope someone can point me in the right direction: Atomic Beauty does not have Knee Height slider in BodySlide (while CBBE has such a slider). It seems the Knee Height slider was not included intentionally due to the difficulty of adjusting knee muscles. However, the part of the leg below the knee is unnaturally short and the whole build looks really badly disproportionate (especially with some outfits, such as HN66’s EasyGirl because the platform footwear already cuts part of the ankle to avoid the platforms clipping into the ground; so with Knee Height slider in CBBE it is possible to adjust proportions between above the knee and below the knee parts of the legs, not so with Atomic Beauty).
It appears that Outfit Studio is not the correct tool to edit Atomic Beauty Preset (though I managed to add the Knee Height slider to AB Outfit/Body. This does not help however, because the Preset itself does not have this slider. So what resource/tool do I need to create the slider? Any help would be highly appreciated.
And thanks in advance.
Yeah, let me know how this works for you.
And I am sorry, I know nothing about Atomic Beauty, been using CBBE for an eternity now, Skyrim and FO4.
Okay. I finally tried it. Method 1 works for CBBE. I did not try Method 2 or Cherry Physics. Thanks for writing this up. I probably will (if you don’t mind) streamline your text for brevity and improved clarity with all the explanations and rationalizations moved to a separate section with the main instructions simply presenting a numbered bullet-point list of steps to take.
I have added footwear to many different outfits which did not include their own footwear or had the footwear I did not like. So, for example, I zapped boots and added high heel shoes instead. Never had the problem of zapped feet showing in game before. Any ideas? Could it have something to do with importing reference physics body more than once when using your method?
Thanks in advance for your comments.
You don’t import the reference body, you import the physics nif.
You grab the bone googles, copy them over to the outfit and delete the imported physics nif.
Make sure you deleted the imported nif.
There is no problem with importing the physics nif, you can import it as many times as you like, as long as you delete it before saving.
If you forgot to delete it you can go back in and delete it from the project at any time.
The issue you are describing is an issue you are having with making a mash up.
I am sure the lingerie set, I did not download that mod yet, has a body in it.
If the footwear you are importing has a body as well you now have two bodies in your project.
When making a mash up make sure to carefully delete anything that you don’t want.
End up with one reference body, apply your mask and make your zap slider, shouldn’t be a problem.
I never had problems with that, unless I overlooked deleting something I did not want or need, but you can always delete meshes from
projects at any time in OutfitStudio.
I have those other mods.
Sure I can take a look at the lingerie set.
I’ll let you know.
I did use Easy Girl foot wear with high heels to make a mash up and did not have any problems.
Mash up with BLL and Easy Girl gladiator sandals.
The problem is 100% with BLL.
When putting on the outfit the nude body does not get replaced like it normally would with any outfit that has a reference body in it.
Any outfit that has a body in it does not get replaced.
So when you put on the outfit your character is showing the nude body and whatever you did in BS which you of course you cannot see in BS.
Either BLL is only meant to be worn on the nude body, which doesn’t make any sense since it’s a standalone outfit, or it’s a mistake maybe
in the esp.
Or the mod author just forgot to delete the reference body if the intend was to wear it with something else.
So what I would do is make a zap slider for the reference body of BLL and wear BLL with whatever normal footwear you want, no mash up, just the foot wear from a different mod that has a body in it.
Indeed, there are far too few usable tutorials for BS/OS. Thanks again for taking the time to write this up.
Thank you for the endorsement, I am glad this worked out for you.