fcr мод для ведьмака 1

Десять лучших модов для «Ведьмака», меняющих игру до неузнаваемости

fcr мод для ведьмака 1

И хотя с момента выхода эпохального детища CD Projekt RED прошло уже пять лет, третий «‎Ведьмак»‎ по-прежнему остается популярной игрой в среде ПК-геймеров. И причина тому очень проста — востребованность у моддеров. Пока одни пытаются придать и без того замечательной графике некстгеновские тона, другие экспериментируют с геймплеем. В свете непрекращающейся шумихи, связанной с обсуждением сериала от Netflix, мы адаптировали для вас статью с портала Game Rant, где были собраны 10 наиболее крутых модов.

fcr мод для ведьмака 1

Preparations

Благодаря этому моду процесс медитации становится более осмысленным, а битвы — хардкорнее. Отныне прокачка навыков и восполнение стратегических запасов будут проходить в состоянии Дзена, а пользоваться целительными зельями и едой в процессе сражений вам просто не дадут. Готовы бросить себе такой вызов?

The Witcher 3 Enhanced Edition

Ghost Mode

Если вы подумали, что речь здесь пойдет о возможности летать по миру или проходить сквозь объекты, то отнюдь. Данный мод содержит в себе большое количество исправлений в балансе, механике и всяческих баг-фиксов. Любопытно, что за его создание ответственна преподаватель информатики из Самары по имени Анна.

Hearts Of Card

Вы когда-нибудь задумывались о том, какой была бы третья часть без сражений? Авторы Hearts Of Card, очевидно, задались таким вопросом и подарили фанатам гениальный в своей банальности мод. Теперь любая стычка с недругами обернется для вас… партией в Гвинт. Пацифисты ликуют!

The Enhancement System

Shields

Автор данного мода, очевидно, был раздосадован вопиющей несправедливостью, ведь в оригинальной игре Геральт не пользовался щитами. А теперь у него их свыше 40 штук, равно как и новых видов брони. К своей работе моддер подошел с большим трепетом и уделил внимание даже таким, казалось бы, незначительным вещам как застревающие в щите стрелы.

The Witcher 3 HD Reworked Project

Как уже было сказано в предисловии, моддеров интересовали не только правки в геймплее, но и улучшение качества картинки. И название данного мода говорит само за себя. Если ваш компьютер потянет такие требование, то в награду вы получите самую красивую версию «‎Ведьмака»‎, при виде которой кусать себе локти будут даже владельцы мощнейшего Xbox One X.

Enemies Of Rivia

И хотя The Witcher 3 обладал несколькими уровнями сложностями и, надо сказать, довольно хорошо сбалансированными, некоторые игроки посчитали челлендж недостаточным. Хотите узнать, какими были бы приключения Геральта, окажись проект в руках авторов серии Souls? Тогда вы обратились по адресу.

Jump In Shallow Water

Довольно забавно было наблюдать за тем, как матерый ведьмак не мог прыгать по мелководью, тратя драгоценное время игрока. Этот мод решает данную проблему.

Пишите в комментариях, какие моды к «‎Ведьмаку»‎ также достойны всеобщего внимания.

Источник

Please log in or register

To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account

File information

Last updated

Original upload

Created by

Uploaded by

Virus scan

Tags for this mod

About this mod

Collection of personal tweaks and fixes from The Witcher 3 dev. Mod mainly aims at fixing immersion breakers, buffing underperforming skills and items, cosmetic changes and bugfixing. It also fixes few instances of items and abilities that made Geralt (nearly) immortal and removed all the challenge from the game.

DLC requirements

Mods requiring this file

Credits and distribution permission

Author notes

If you like specific parts of the mod but not the mod as a whole, you are free to pick these parts and release them as a separate mod. Just remember to credit me as original author.

File credits

Compatibility fixes include merged scripts for mods they are meant to be used with. I uploaded them in good heart for ease of use, since creating them took some time and I did it for myself anyway. I’m not the author of parts of code used in compatibility patches and I’ll remove these patches immediately on request.

Donation Points system

This mod is not opted-in to receive Donation Points

Translations available on the Nexus

Version 0.34a

Version 0.34

Version 0.33

Version 0.32

Version 0.31b

Version 0.31a

Version 0.31

Version 0.30a

Version 0.30

Version 0.29

Version 0.28

Version 0.27

Version 0.26

Version 0.25a

Version 0.25

Version 0.24a

Version 0.24

Version 0.23

Version 0.22

Version 0.21

INTRODUCTION

Hey, I’m a senior gameplay designer and I worked on The Witcher3 and both expansion packs. This mod used to be a personal set of tweaks and fixes meant to spice up my first The Witcher 3 playthrough after releasing the game. Being in creation for more than half a year and enjoyed during >300h playthrough I thought that I might share it with witcher community. Mod doesn’t aim for any deep and intrusive changes, instead it is meant to maintain original feeling of the game, sometimes going closer to original intention behind the designs. It focuses mainly on fixing immersion breakers, buffing underperforming skills and items, cosmetic changes and bugfixing. It also fixes few instances of items and abilities that made Geralt (nearly) immortal and removed all the challenge from the game.

Installation
Because mod affects character development, Geralt’s abilities will be reset and skillpoints returned just as in case of free respec. It also comes with few compatibility fixes for other mods that I’ve been playing with. Installing the mod in the middle of a playthrough should be completely safe, unless you are already using other mods affecting gameplay.

For installation directory, Nexus Mod Manager handles it automatically and I thoroughly recommend using it.

Price change is really needed only when you play with loot reduction from the beginning of the game. Adding it in the middle of playthrough you might have already accumulated enough money. In such case, if you want to remove price change, just remove scripts folder from mod installation folder.

Examples of mod load order for installation with compatibility fixes

If you are using just these 3/4 mods, there’s no need to merge scripts, because compatibility fix overrides files creating conflicts.
Also in my case I didn’t use any mod manager beside NMM and I didn’t edit mods.settings to enforce the priority. Game loads mods alphabetically and mod names already load in proper order after being installed from NMM.

Uninstallation
To return to vanilla character development after uninstalling the mod, please install «uninstallation» package, load and resave savegames affected by FCR3. This should revert all of the mod changes and provide you with another free respec. After resaving the savegame you need to remove uninstallation package or it will keep respecing Geralt each time you load the game.

When switching to new version of the mod, you don’t need to follow uninstallation procedure.

WHAT CHANGED

Immersion
Bunch of features that added to ‘wow’ factor and changes for things that bothered me.
• Metamorphosis mutation effect «Witcher Senses now increase visibility in dark places without the use of potions works» works without the mutation. In combat it works automatically, while outside of combat it can be activated in focus mode. Witchers see in the dark. All of them, no potions needed. It’s in lore.
• Added reaction to stealing for commoners. There are two severities of reactions and two results for each of them depending on npc AI. Commoners will react depending on the priority of tasks they are undergoing at the moment. The effect is that some of the npcs will ignore you stealing stuff, others will call you out on it, some will just stare. There will be also rare cases when someone will be become intimidated, cover in fear or possibly run away. The effect is especially visible in Novigrad, less in Skellige and least in Toussaint, where even guards ignore player stealing.
• Increased minimal height from which fall damage starts to be applied.
• Made Ciri immune to damage while she’s performing special ‘teleport’ charged attack. Could be considered as a bugfix.
• Allied NPCs (followers) deal full damage to enemies (used to deal minimal damage).
• Buffed sorceress and witcher followers damage. These are the most powerful characters in the setting, you should feel that now.
• Reduced level bonus of guards from player level plus random 11-13 to player level plus random 0-5. A random guard shouldn’t pose a threat to legendary witcher.
• Sped up animations of flying monsters falling down after being shot from the sky.
• Added fall damage on ground contact for monsters that were shot from the sky. Damage depends on the height from which they fall. Boss enemies take up to 1/3 of their max health, regular enemies up to full health.
• Allowed to bounce majority of the physical projectiles with Aard hit.
• Signs buffed by Flood of Anger skill cause enemy explosive dismemberment on kill.
• Sorceresses now dismember enemies on kill.
• Fixed majority of rare cases where Geralt jumped after hitting ground while playing death animation.
• Fixed some of the cases for sorceresses where spell visual effect remained on hand after combat. Still not sure if all instances were fixed but should be better.
• Fixed vanilla game bug in «The Night of Long Fangs» Blood and Wine quest, where Regis doesn’t help Geralt while he’s being attacked by some enemies.
• Added an optional download package with reduced loot. All containers with generic low quality, junk loot tables will be empty unless they are connected with quest or Point of Interest. Drops from killed enemies are not affected. Shop prices are halved to compensate for the loss in items to sell and items that you’ll now need to buy.

NPCs
Couple of bugfixes and removing arbitrary stat bonuses.
• Removed huge arbitrary stat buffs on enemies with skull icons. They are already higher level than player, that alone makes them more difficult.
• Allowed to parry and counterattack enemies with skull icons.
• Fixed leshen root damage being a fixed value throughout the whole game, so it doesn’t matter if you are attacked by level 10 or level 50 leshen. It’s taken from his melee attack damage so it scales with enemy level.
• Made bird swarm attacks ignore armor. Leshen bird attacks dealt zero damage starting from mid-game.
• Fixed vanilla game bug with sprigan’s root ground attack dealing no damage.
• Restored monster essence (silver health bar) regeneration (mostly for werewolves). It was temporarily disabled at some point in implementation and never brought back.
• Fixed discrepancies between NG+ and base game xml files, like missing ability definitions, ability tags, etc. These potentially caused minor bugs in enemy stats in NG+.
• Halved enemy resistances bonuses per level against Signs in NG+. Applying critical effects in NG+ was (close to) impossible due to resistances reaching and exceeding 100%. That said, this change shouldn’t make the game easier than it is in NG, it just ensures that enemies in NG+ are as resistant to Signs as in NG.
• Changed projectile damage of special attacks being a fixed value throughout the whole game. It now scales with level.
• Fixed vanilla game bug with physical projectiles from special attacks not dealing damage to monsters, ie. Kiera’s «rock barrage» attack.
• Djinn and rats is not affected by enemy upscaling option.

General items
Bunch of small changes that put more emphasis on some of the gameplay mechanics that didn’t work as originally intended due to balancing issues.
• Loot item level is now upscaled to highest enemy level in the area if enemy level is higher than player level. Fighting higher level enemies guarantees high level drops now.
• Increased random range of item levels rolled for quest rewards. You might end up with an item you cannot use yet, but at least you’ll get a guaranteed upgrade on level up.
• Increased stat debuff on damaged items. Value depends on game difficulty level with 50% debuff on highest difficulty. Repairing items matter now.
• Increased amount of gold given in quests where it made sense (Baron should be more generous, etc.). Didn’t touch the mini-quests and quests where you negotiate reward.
• Reduced the amount of healing per second from food but increased healing duration. Overall it’s a slight buff for food without Gourmet perk and a significant nerf with it. Swallow and White Raffard potions are intended healing in combat, not chicken sandwiches.

Witcher sets
Changes are focused on fixing near immortality issue coming from high rending (monster) damage reduction combined with Protective Coating skill. Also there are two sets partially focusing on buffing alchemy builds. Mod moves alchemy bonuses to Manticore set making it a dedicated alchemy set and introduces new bonuses and playstyle to Wolven set. I remember reading about the idea of Wolven set built around bleeding damage on Witcher Reddit, so cheers to the Reddit community.
• Scaled down monster damage resistance on witcher armors where applicable. Upgraded witcher sets used in conjunction with Protective Coating oil used to reach 100% rending damage reduction (some damage still passed due to resistance cap). That shouldn’t be the case now. For details on numbers check attached images.
• Enabled grandmaster set bonuses on all witcher sets items in New Game+.
• Moved 3 item Wolven set bonus (bombs are thrown without a delay) and merged it with 3 item Manticore set bonus (bombs are affected by critical hit chance and critical hit damage).
• Reduced Manticore set Toxicity bonus from 30 (and more on NG+) to 20, to prevent safe activation of more than 3 decoctions at the same time in end game.
• Moved 6 item Wolven set bonus (3 different oils can be applied to a sword) to Fixative alchemy skill. Should make Fixative skill a more interesting choice in character development.
• New Wolven set 3 item bonus: Each stack of Bleeding effect applied to enemies increases sword damage by 1% for each piece of the set.
• New Wolven set 6 item bonus: Each Adrenaline Point increases number of possible stacks of Bleeding effect that can be applied to single opponent. With new set bonuses Wolven set tries to fulfil the fantasy of specialized Damage over Time build working well in conjunction with buffed Crippling Strikes skill.

Bombs
Bombs deal a decent amount of damage up to the middle of main game and then they fall behind Signs and sword damage becoming useless as damage dealers in end game, both expansions and NG+. These changes aim to make bombs a perfectly viable build if player chooses to invest enough skill points in alchemy build.
• Beside increasing potion duration each active alchemy skill also increases damage of bombs by 5% per skill level.
• Added DoT value scaling with enemy max health on top of existing damage value to Devil’s Puffball bomb. This is how majority of other DoTs work in the game.
• Heavy Artillery damage bonus acts as a final damage multiplier calculated after bonus from alchemy skills.
• Doubled damage values of bombs and Pyromancy skill in NG+.
• Moon Dust bombs block abilities of cursed monsters and shapeshifters. These monsters are especially vulnerable to silver.
• Northern Wind bombs block rotfiend enemy types explosive deaths.

Crossbow
Beside the cosmetic improvements the main intention is to make crossbow damage useful but not competing with swords, Signs and bombs unless you invest in crossbow related skills and use high quality bolts.
• Crossbow bolt’s damage scales with player level. Damage is dependent on bolt quality.
• Slowed down crossbow bolts when shot underwater.
• Increased crossbow bolts range from 25m to 50m when not underwater.

Potions
Beside buffing underperforming decoctions, didn’t like the way Blizzard potion was triggered. It was useless in 1v1 monster hunts and boss fights. I wanted to remedy that.
• Blizzard potion now activates slow motion when Geralt is in danger, no need to kill an enemy anymore. To compensate, effect’s strength and duration was slightly decreased. Blizzard should be more consistent and easy to use now but also not that overpowered.
• Cat potion grants 5%/7%/10% crit chance bonus. A little bonus that should make Cat potion a bit more useful.
• Katakan decoction increases critical hit chance by 10% (up from 5%).
• Leshen decoction reflects 10% of damage dealt by enemy (up from 2%).
• Grave hag’s decoction increases Vitality regeneration by 10 per enemy slain (up from 5).
• Reliever’s decoction blocks specter’s special abilities, like ethereal forms and teleports upon hitting them on top of its vanilla bonuses (string 1083121).
• Fixed a very rare vanilla timescale bug that caused all slowmotion effects from skills and items (Blizzard) speeding up Geralt instead of slowing down time. Meditate in game to fix this issue.

Miscellaneous
• Added console command that will completely reset character development, including reloading xml definitions affecting skill max levels. Type «ResetCharacterDevelopment» or «rcd» (lazy version) without quotation marks in console to activate it. You’ll know that it worked from camera shake effect. After typing it save and reload the game.

Источник

fcr мод для ведьмака 1

« Ведьмак 3» — одна из лучших ролевых игр последних лет. Однако она вышла 6 лет назад, и её внешний вид успел немного устареть. Улучшить картинку можно при помощи пользовательских модификаций. Помимо этого, они позволяют настроить игру по своему вкусу, например, сделать интерфейс более удобным и внести изменения в геймплей. Лучшие моды для третьего «Ведьмака» мы собрали в этой статье.

Обратите внимание: о модах, связанных с эротикой и обнажёнкой мы рассказали в отдельной статье. Если вас интересует именно этот аспект игры — ознакомьтесь с нашим материалом.

Как устанавливать моды на третий «Ведьмак»?

fcr мод для ведьмака 1

Если вы установили все инструменты, то сможете не только запускать моды при помощи менеджера, но и устранять возможные конфликты между ними. Для этого запустите Script Manager и проверьте модификации на совместимость при помощи функции Refresh. Если они не могут работать одновременно — выберите тот мод, который важнее для вас.

Если мод устанавливается не через менеджер — мы укажем об этом в описании.

The Witcher 3 HD Reworked Project — глобальное улучшение графики

fcr мод для ведьмака 1

Этот мод предназначен для тех, кто не хочет возиться с отдельными настройками игры, а хочет обновить картинку в целом при помощи одной модификации. Изменения действительно впечатляют.

High Quality Faces — красивые лица

fcr мод для ведьмака 1

Отдельный пункт программы — детализированные лица персонажей. Причём модификация улучшает как основных персонажей, так и случайных NPC.

Инструкция по установке:

Complete Animations — дополнительные анимации

fcr мод для ведьмака 1

Данная модификация носит косметический характер, однако он может повлиять на погружение в мир игры. После её установки каждое действие Геральта, от еды до использование масел, получит отдельную анимацию. При желании их можно настроить в меню мода.

The Enhancement System — изменённый баланс и новое оружие

fcr мод для ведьмака 1

Инструкция по установке.

Shades of Iron — дополнительные комплекты брони и оружия

fcr мод для ведьмака 1

Инструкция по установке.

Vagabond Armor DLC — cтильная броня Детлаффа

fcr мод для ведьмака 1

Эта броня напоминает одежду Детлаффа, главного злодея дополнения «Кровь и Вино», стилизованную под доспехи школы Медведя. Купить её можно в Каэр Трольде, крупнейшем порту архипелага Скеллиге.

Инструкция по установке:

Witcher 2 Gear — доспехи из второго «Ведьмака»

fcr мод для ведьмака 1

Если стиль доспехов в игре « Ведьмак 2: Убийцы королей» вам нравится больше, чем в третьей части, обратите внимание на эту модификацию. С ней почти все комплекты брони и одежды в «Дикой охоте» будут заменены на их аналоги из второго «Ведьмака».

Kaer Morhen Upgradable Gear — улучшение брони Каэр Морхена

fcr мод для ведьмака 1

Стартовая броня в третьем «Ведьмаке» быстро теряла актуальность — практически любые доспехи в игре были лучше по характеристикам. Однако если вы хотите и дальше использовать броню Каэр Морхена, установите данный мод. Он позволит улучшать этот комплект доспехов.

Инструкция по установке:

Geralt the Wild Hunter — броня Дикой охоты

fcr мод для ведьмака 1

Данная модификация позволяет нарядить Геральта в броню Дикой охоты. На выбор предлагаются как доспехи рядовых солдат, так и облачение самого Эредина. Новые комплекты брони заменят уже существующие из школ Гриффона и Медведя. Обратите внимание, одновременно можно установить только один вид новых доспехов.

BLOOD — больше крови

fcr мод для ведьмака 1

Friendly HUD — френдли-интерфейс

fcr мод для ведьмака 1

Громоздкий интерфейс — один из главных недостатков всех частей серии «Ведьмак». Но, благодаря этому моду, он станет более удобным. Например, вы сможете ставить 3D-маркеры на важных объектах и получать быстрый доступ к маслам, бомбам и ядам.

Fast Travel from Anywhere — быстрые путешествия из любого места игры

fcr мод для ведьмака 1

В третьем «Ведьмаке» весьма своеобразная система быстрых путешествий — чтобы переместиться, вам необходимо добраться до указателя. Это неудобно и отнимает лишнее время. А с этой модификацией вы сможете совершать быстрое путешествие откуда угодно.

All Quest Objectives On Map — расширенные возможности карты

fcr мод для ведьмака 1

С этим модом карта игрового мира станет намного удобнее. Например, вы сможете сделать активными сразу несколько сюжетных квестов, а также установить местоположение бродячих торговцев.

Select multiple mutations — использование нескольких мутаций

fcr мод для ведьмака 1

В дополнении «Кровь и Вино» Геральт получает доступ к мутациям, которые заметно увеличивают его способности. Однако одновременно можно использовать только одну из них. Исправить это игровое ограничение можно при помощи данного мода.

Magic Spells for Signs and Weapons — переработанная система магии

fcr мод для ведьмака 1

В играх трилогии «Ведьмак» магические способности Геральта ограничены пятью простыми знаками. Однако после установки этой модификации их число увеличится в несколько раз. Вы сможете вызывать союзников-големов, становиться невидимым, бросать во врагов огненные шары и многое другое.

The Gwent Card Dealer — продавец карт для «Гвинта»

fcr мод для ведьмака 1

Если вы уделяете время «Гвинту», то данный мод — для вас. После его установки в мире игры появится торговец, который продаёт практически всю колоду. С её помощью вы сможете выиграть турнир по «Гвинту» и получить достижение, связанное с коллекционированием карт.

Better Call Ciri — игра за Цири

fcr мод для ведьмака 1

В третьем «Ведьмаке» Цири посвящены лишь несколько непродолжительных геймплейных эпизодов, Если вы хотите играть за неё чаще, установите эту модификацию. У вас появится возможность менять Геральта на его приёмную дочь в любой момент игры.

Over 9000 — безграничный инвентарь

fcr мод для ведьмака 1

Если вы предпочитаете уносить с поле боя всё, что видите, то данный мод будет вам полезен. Он увеличивает размер инвентаря до 9 000 пунктов, что сделает его практически безграничным. Напомним, что в оригинальной игре, с самыми лучшими седельными сумками, его объём достигал лишь 250 единиц веса.

Auto Apply Oils — автоматическое применение масел

fcr мод для ведьмака 1

fcr мод для ведьмака 1

AutoLoot — автоматический сбор добычи

fcr мод для ведьмака 1

Облегчить сбор лута можно при помощи данной модификации. Вы будете автоматически забирать все трофеи с убитых монстров и бандитов. При желании можно настроить мод так, чтобы в ваш инвентарь попадал только определённый лут.

Better Trophies — улучшенные трофеи

fcr мод для ведьмака 1

После выполнения заказов на убийство монстров вы будете получать трофеи в виде отрубленных голов. Этот мод заметно увеличит эффективность их использования. В зависимости от вида трофея, вы сможете увеличить атаки мечей, усилить эффективность знаков, повысить скорость восстановления жизни или начнёте получать дополнительный опыт за убийство монстров.

Remove Weapon and Armor Level Restrictions — отсутствие требований к уровню для снаряжения

fcr мод для ведьмака 1

Crossbow Damage Boost and Balance — улучшенный арбалет

fcr мод для ведьмака 1

В третьем «Ведьмаке» арбалет практически бесполезен в бою — урон от болтов намного меньше, чем от ударов мечом или использования знаков. После установки этой модификации арбалет станет лучшим способом избавиться от противника на расстоянии. Благодаря ней заметно увеличится наносимый урон, а также улучшится физика полёта болтов.

Shields — щиты

fcr мод для ведьмака 1

Данный мод добавляет в игру щиты. С их помощью можно блокировать лёгкие удары, отражать стрелы и снижать урон от особо сильных вражеских атак. Будьте готовы к тому, что механика боя изменится.

А вы используете моды в «Ведьмак 3»? Расскажите в комментариях. И не забудьте написать, какой мод из нашего списка забрали себе в коллекцию.

А вы устанавливали моды на третий «Ведьмак»?

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *