громоотвод майнкрафт immersive engineering
Immersive Engineering/Кинетический генератор
Кинетический генератор — генератор, производящий энергию за счёт движения (кинетической энергии).
Крафт [ ]
Использование [ ]
Кинетический генератор используется вместе с ветряной мельницей или водяным колесом. На генератор с лицевой стороны с помощью ПКМ устанавливается нужное устройство, однако устройство не должно «заходить» в другие блоки. Ветряная требует свободного места 6×6×8 (6 со сторон, 8 спереди), и если там есть блоки, устройство вращаться не будет. Сам генератор можно поворачивать с помощью ПКМ с молотом инженера в руке.
Производство энергии [ ]
Лицевая сторона кинетического генератора, используемая для подключения движущегося устройства.
Количество произведённой энергии зависит от нескольких факторов, таких, как высота, погода, тип и количество вращающихся устройств. Энергия может передаваться сзади или со сторон. Лицевая сторона — единственная сторона, на которую можно прикрепить устройства. Ниже приведена таблица количества произведённой энергии по устройствам и при разных условиях:
Fluid Pump (Immersive Engineering)
This page is about the Fluid Pump added by Immersive Engineering. For other uses, see Fluid Pump .
Fluid Pump | |
---|---|
Mod | Immersive Engineering |
Type | Tile entity |
Energy | |
Max RF input | 256 RF/t |
RF use | 15 RF/t |
RF storage | 8000 RF |
Technical details | |
First appearance | 0.6.0 |
Flow speed | 50 m/s |
The Fluid Pump is a block added by Immersive Engineering. It is used together with the Fluid Pipe to move liquids at faster speeds, into tanks without input/output, and to suck up liquids. The Fluid Pump is two blocks tall.
To use fluid containers (Tanks) without explicit input/output, the Fluid Pump can be configured to automatically pull (or push) from the fluid container. The base of the Fluid Pump should be configured: hitting a side with an Engineer’s Hammer will change the configuration of that side; doing so while sneaking will change the configuration of the side opposite the one hit. One blue dot is an input, one orange dot is an output, and no dot will not accept any liquids.
The Fluid Pump must be powered with a Redstone signal in order to function. The signal can be applied to any side other than the top or bottom.
Using a Fluid Pump instead of a Fluid Pipe can make liquid transfer five times faster. This is more useful for larger setups.
The last use of the Fluid Pump is for pumping out raw liquids, such as Lava. This, unlike the other functions, requires Redstone Flux (RF). RF should be input through the top side of the top block in the Fluid Pump. It will pull in liquids through its input side/sides.
When pumping raw liquids, certain liquids will be converted to other blocks; in particular Lava to Cobblestone. However, raw liquids will just disappear.
Gallery
A setup like this with plain Fluid Pipes will not work, since the OpenBlocks Tank does not have an explicit output.
This setup will move liquids from the OpenBlocks Tank to the Metal Barrel.
The Fluid Pump quickly moving liquids from the left Tank to the right Tank.
The Fluid Pump pumping Lava into the Tanks.
Immersive Engineering/Резервуар
Резервуар — многоблочная структура добавляемая модификацией Immersive Engineering, позволяет удобно хранить жидкости в больших объемах. Вмещает в себя до 512 вёдер любой жидкости.
Тип | Хранящий |
---|---|
Действует ли гравитация | Нет |
Прозрачность | Нет |
Светимость | Нет |
Взрывоустойчивость | ? |
Прочность | ? |
Инструмент | |
Дроп | См. Дроп |
Возобновляемый | Да |
Складываемый | Н/Д |
Воспламеняемый | ? |
Жидкость можно заливать и забирать из резервуара с помощью ведра из любой стороны, заливать через верхний и нижний выход, а забирать только через нижний. Одновременно резервуар может хранить только один тип жидкости.
Постройка
Схема постройки резервуара | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
При разрушении подходящим инструментом из резервуара выпадает следующее:
Immersive Engineering/Резервуар
Резервуар — многоблочная структура добавляемая модификацией Immersive Engineering, позволяет удобно хранить жидкости в больших объемах. Вмещает в себя до 512 вёдер любой жидкости.
Жидкость можно заливать и забирать из резервуара с помощью ведра из любой стороны, заливать через верхний и нижний выход, а забирать только через нижний. Одновременно резервуар может хранить только один тип жидкости.
Постройка [ ]
Схема постройки резервуара | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
При разрушении подходящим инструментом из резервуара выпадает следующее:
Windmill (Immersive Engineering)
The Windmill is a block added by Immersive Engineering. It is used to generate Redstone Flux (RF) when connected to a Kinetic Dynamo.
Building another Windmill of any type in close proximity (up to 7 blocks in front of it) will reduce its speed.
Содержание
Windmills (0.12-76 and earlier)
The amount of energy produced depends on the Windmill’s elevation and the weather.
The power output can be doubled by crafting it into an Improved Windmill.
Power output
Elevation | Windmill | Improved Windmill | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Clear | Rain | Thunder | Clear | Rain | Thunder | |
0–69 | 4 | 5 | 8 | 8 | 10 | 16 |
70–100 | 12 | 16 | 25 | 24 | 32 | 50 |
101–150 | 15 | 20 | 31 | 30 | 40 | 62 |
151–200 | 18 | 25 | 38 | 36 | 50 | 76 |
201+ | 25 | 33 | 50 | 50 | 66 | 100 |
Windmills (0.12-77 and later)
The amount of energy produced no longer depends on the elevation of the Windmill, but rain and thunder still increase power production.
The power output can be improved by using a Windmill Sail on the hub to cover a single blade in fabric. The Windmill reaches maximum output once all 8 blades are improved this way.