как делать ландшафт в майнкрафт worldedit
Minecraft Wiki
Из-за новой политики Microsoft в отношении сторонних ресурсов, Minecraft Wiki больше не является официальной. В связи с этим были внесены некоторые изменения, в том числе и обновлён логотип вики-проекта. Подробности на нашем Discord-сервере.
WorldEdit
WorldEdit — плагин для Bukkit, который представляет собой простой в использовании редактор мира Minecraft. Поддерживает как одиночную так и многопользовательскую игру и позволяет: изменять сразу тысячи блоков в выбранном регионе, использовать более 100 функций для изменения мира или устранения разных проблем и многое другое. Разработкой плагина занимается студия sk89q
Содержание
Установка
Сетевая игра
Одиночная игра
Для установки WorldEdit в одиночную игру, нужно просто скачать его в виде отдельной модификации: здесь.
Если вы скачиваете WorldEdit в виде отдельной модификации, то вам может пригодиться дополнение к моду WorldEditCUI, которое визуально отображает сетку выделяемого региона.
Выделение регионов
В WorldEdit регион выделяется с помощью обозначения точек кубоида.
Кубоид — это параллелепипед.
Для выделения региона вы можете использовать 3 способа:
Во время выделения региона в чат выводятся координаты выделенных точек. После выбора 2 точки показывается количество выделенных блоков. Чтобы увидеть выделенный регион, необходимо установить модификацию WorldEdit CUI
Команды и права
С помощью следующих команд вы сможете использовать весь широкий функционал WorldEdit.
Обратите внимание на то что:
Изучаем плагин World Edit
World Edit — это плагин, при помощи которого у вас появится возможность редактировать игровой мир вашего сервера.
На сегодняшний момент разработчики также реализовали возможность пользоваться данным плагином в одиночной игре. Всего их силами было добавлено более 100 интересных и полезных функций.
Все, что от вас потребуется, так это наличие прямых рук, знание некоторых команд и желание редактирования окружающего мира.
Установка плагина:
Выбор региона для редактирования.
После установки мы можем запустить сервер, дабы испытать WorldEdit. Первым делом необходимо понять как редактируется территория — плагин дает возможность выбрать прямоугольник — «кубоид», отметив 2 точки на местности:
Делается это несколькими способами:
Ну и третий, самый распространенный способ — следует просто взять в руки нужный инструмент — деревянный топор. Его можно достать из меню креатива, либо при помощи одной полезной команды, которая является самой основной для этого плагина, а именно //wand. При помощи этого инструмента можно выделить нужную нам территорию. Правой кнопкой мыши вы выделяете одну точку, правой — другую. Кубоид образуется путем проведения диагонали от одной точки к другой. (К слову, это инструмент является неразделимым с другим плагином — WorldGuard, который разработан теми же разработчиками, что и Ворлд Эдит.) Итак, мы можем манипулировать с выделенной территорией. Давайте освоим самые базовые команды.
Команды World Edit:
Еще стоит рассказать немного о другом инструменте, который чаще всего могут быть использован на сервере, а именно и кисти. Кисть представляет собой деревянную лопату. С помощью нее можно производить очень даже интересные манипуляции с игровой картой: сглаживать, обрезать поверхности, создавать горы, великолепные структуры, которые не могут быть созданы обычным генератором карт.
Для того, чтобы воспользоваться инструментом, следует выбрать для нее нужную функцию (обратите внимание на то, что команды в данном случае прописываются одной наклонной чертой):
Самый полный и постоянно обновляемый список команд для плагина вы можете посмотреть на официальной страничке разработчиков.
Функций в WorldEdit достаточно большое множество. Если вы введете команду помощи, то вам непременно выведет полный перечень команд, каждая из которых несет свою уникальную функцию. Если вы сумеете овладеть этим плагином, то вы сможете построить себе отличный спавн без всяких заморочек, поэтому обязательно ставьте этот плагин к себе на сервер.
World Edit Terra [Быстрое редактирование ландшафта] | v1.3 [0.14.x]
Создатель: schniouf и Juleno
Этот масштабный мод добавляет возможность редактировать ландшафт мира так, как вы захотите. Для работы WE Terra нужно ваше воображение!
Как это работает?
ВНИМАНИЕ! Если у вас произошёл вылет мода, это означает, что вы неправильно ввели команду или сделали что-то не правильно. Внимательно следуйте инструкции и вдобавок советуем вам посмотреть полный видеобзор мода.
Сферы
Для начала возьмите в руки любой предмет, лучше будет тот, который не оставляет после тапа по земле блок. Для примера, возьмите палку, стержень, ножницы и т.д.
Теперь тот предмет, который в данный момент у вас в руке нужно превратить в специальный инструмент, которым мы будем «творить». Наберите в чате команду: /sphere tool
Краски
Представьте, что ваша «палочка» или какой-либо другой предмет превратилась в кисточку. Введите в чат команду: /paint tool
Теперь тапните по только что созданной нами горой сфер и некоторая часть блоков замениться на камень. Полезность этой функции в том, что вам не придётся постоянно разрушать нужные блоки, а просто «раскрасить» их тапами.
Три дополнительных команды для красок:
Кисть: Плавление, Высота, Детализация
Следующие инструменты сделают ваш ландшафт более естественным и реалистичным.
Плавление
Наберите в чате: /b melt и поставьте в любом месте снежный блок.
Теперь начинайте тапать по и вокруг снежного блока и у вас получится некая «база» для создания горы.
Высота
Наберите в чате: /b lift и тапайте по вашей «базе». Блоки начнут кусками подниматься вверх и получится небольшая неровная гора.
Детализация
Наберите в чате: /b smooth и начните тапать по неровным участкам вашей горы, чтобы сделать её более натуральной и естественной.
Инструмент выбора: скопировать/вставить
Скопировать
Возьмите его в руки и постройте к примеру лестницу из досок. Чтобы скопировать её, нужно выделить площадь (наискосок нижний и верхний блок!). Удерживайте по нижнему блоку топориком, чтобы выделить 1 позицию. Теперь именно тапните по верхнему блоку для выделения 2 позиции.
Далее наберите в чате: /copy и отойдите чуть дальше, в сторону от нашей лестницы. Снова зайдите в чат и для того, чтобы скопировать лестницу введите одну из этих команд:
А ещё вы можете при помощи этого топорика превратить, к примеру эту кучу грязи в золото (id 41). Просто выделите также площадь и наберите в чате команду: /set
Информация о блоках
Если вы хотите узнать id блока введите одну из команд:
Отменить & Повторить
Для этих действий введите команды:
Суперкирка (SuperPickAxe)
Если вы введёте в чат команду: /superpickaxe, то будете одним движением руки удалять любой блок. Чтобы это отключить, наберите в чате два знака: //
[Tutorial] How to create flying island with World-Edit
Update: This blog was made in 2017 for an older version of World-Edit and Minecraft (1.12). I have since updated it to work for newer versions, but may have overlooked something as I did not want to rewrite the blog entirely. If you find something wrong, or something that is not working, please leave a comment! I’d be happy to fix it. Other questions are also always welcome.
Introduction
Hello there! In this tutorial I am going to teach you how to create cool flying islands using World-Edit (or FAWE)!
Note: This blog was created for version 1.12, but has since been updated to include commands that work with later versions (up to at least MC version 1.16.5 and World-Edit version 7.2 (FAWE)). Command syntax may vary slightly based on the version of MC or World-Edit you are working with. If something is not working, please try the alternatives provided below. If those are also not working, please try looking up the documentation for the plug-in version you are using. If that also does not help you out, feel free to ask for help in the comments.
Another note regarding the version history: I use block archaic IDs in this tutorial as you can see. These are backwards-compatible with later versions, but can be replaced with their respective block names. While not applicable to the IDs used in this tutorial, some block variants will behave slightly differently with newer versions of World-Edit. New blocks do not have corresponding numeral IDs.
Creating an empty world
First of all, you should create an empty world (unless of course you want to create it in a regular world). There are several ways to do this: you can generate an empty world in the singleplayer creation window, and import the world to your server. You can also use a plug-in such as Multiverse-Core (and in earlier versions some add-on like VoidGenerator) to generate empty worlds. Another way would be to create an empty world in WorldPainter with an endless void border. Alternatively, you can download my Skyblock world. The link is listed at the end of this project. You can see the end result of this tutorial and try to create one next to it.
Requirements
Make sure you have World-Edit installed on your server (preferrably Fast Async World-Edit (FAWE) for considerable performance improvements).
Creating the shape
Now let’s get to the first actual step:
Create a circle of stone. Make the radius as large as you want (too large radii will likely crash your server if you are not using FAWE or another queue-based processing modification for World-Edit). For this tutorial, we will be using a radius of 11:
//cyl stone 11
Now change up the shape of the circle to look a bit more natural. Just punch away some blocks, and add some on other spots. Use the ninth spot in your hotbar to hold a block. I marked the blocks I punched away in red, and the ones I added in green in the following example. You could also add smaller circles on the edge of the main circle if your circle is sufficiently large, or if you want a different shape for the island. The shape of the island can be anything. This example is used to illustrate one of the more simple approaches.
Now bind the sand brushes and their masks to your first two tools (if you are using the same tools as shown above: diamond- and golden axe). The masks are also very important, because they will prevent the stone from turning in to sand!
Brush 1 (Diamond axe): /br s 12 4 /mask 0 /br s sand 4 Brush 2 (Golden axe): /br s sand 1 |
Now start applying the first brush on the stone plateau. As you can see, the sand below the plateau will fall down, and the sand on top will form a mountain. Make sure that you only brush around the edges a few times, while creating a firm heap of sand in the center, like so:
The next part requires some practice and insight. You should bind the smooth brush to the dedicated tool.
This part really boils down to trial and error. Keep smoothing and adding sand until you think the bottom looks decent. It does not have to be perfect, because it should look like something that was ripped out of the ground by some levitating force. Also, don’t fret about using your hand to manually shape it up a little. Creating the peaks of the spikes is actually something I always do by hand, because it just gives the best results! After some tweaking, you should have something that looks similar to the image below, but anything you are happy with should do the trick! It’s your island! The image below shows three stages of ‘smoothing’. The first one is taken after smoothing out the ‘main mountain’ of sand. The second one is taken after adding spikes with the small brush (2; golden axe), and the third one is after smoothing out the spikes a little bit and doing some manual retouching:
Now we want to flip the island, but first we have to change the sand into stone. Select the whole island with World-Edit. Fly into two corners and type these commands:
In any bottom corner: //pos1 In the opposite top corner: Now turn it into stone with this command: //replace sand stone |
If you’re creating a large island, it could be useful to wait with the next step until you’ve used the stone overlay brushes. It can be easier to change the overlay from a top-down view than it would be from below, especially if you are not using a brightness modifier or night-vision plug-in. I’ve decided to include this as a later step, because it is less relevant to the creation of the actual island.
Now fly under the island, and flip it around. Make sure you are flying directly under the island (your character’s head should be touching the base of the island.) If your server is prone to crashing, and your island is too large, make sure you back up your world now! Alternatively, you can add one extra step in the following sequence:
//copy Extra command: //schematic save IslandBackup //flip down //paste You should now be looking at something like this: Painting the islandNow comes the fun part! Decorating your island! Use the smooth brush to smooth the edge of the island a bit. Make sure you only touch the upper layer with a small radius smooth brush, or blocks will go rogue and act very stubborn. If needed, use your hand to refine the edge a little bit. It usually gives better results if you retouch it a bit by hand. For our next step, we will need the grass brush: /br s grass 2 |
Paint the top layers of the island with grass, until no stone remains visible. Make sure you also get 1 or 2 blocks of the next layer for added dirt to the sides!
In theory, you’re done! You can do with this island whatever you want! I will show you a few more things to make your island look more natural and polished.
You can use your stone overlay brushes to change the spikes to different materials.
Two possible combinations could be:
Golden shovel: /br s 1:1 2 /mask 1 /br s granite 2 Stone shovel: /br s diorite 2 |
Just paint the bottom of the island with these brushes. If you want to correct or retouch the bottom with regular stone, re-assign the grass overlay brush to a stone overlay with /br s 1:0 2 as brush bind and /mask 1 (or: /mask «1») as block mask.
Your end result could look something like this:
Adding detail
Also try adding some features by using the techniques shown in this tutorial! Also check out some of my other tutorials and object packs if you want to learn more about populating terrain with things like flowers, trees and rocks.
For my rock and object repository and tutorial, check out this project!
For my tree repository and tutorial, check out this project!
To learn about placing plants and flowers, check out this tutorial!
Check out the end result of the tutorial here!
Thanks for reading! I hope this guide can prove to be useful for you! If you have any questions, comment them down below, and I’ll do my best to answer them.
Discord: Springstof#0147
Portfolio preview: Imgur
Free downloads: PMC
Twitter: @SpringstofMC
This tutorial is quite outdated. It still works for versions around 1.12 and below, but please read this updated blog if you want to learn about planting flowers in later versions of Minecraft and Worldedit.
Hello there! If you are a builder or terraformer, you’ve probably wondered how you can plant flowers in a efficient and dynamical way without having to plant them by hand or using bonemeal. If you haven’t figured it out yet, World-Edit has several functions that will make your life so much easier that I’m going to share with you right now!
//flora command
First of all, there is the ‘//flora’ command. Simply select a region and execute this command. Grass, poppies and dandelions will be spawned on top of random empty grass blocks. This is a very easy command if you do not need custom plant distribution or special flowers.
— Pros: Easy to use, requires no additional masks, little no nothing that can go wrong
— Cons: Not customizable, only spawns selective flowers.
Low flower brushes
This method is extremely volatile and allows you to paint flowers to your map in a very dynamic and adaptive way. The command lines may seem daunting at first, but if you try out to modify it and experiment with it in a safe environment, you will notice that it’s actually really easy to customize this command to your particular desires!
Note 1: This command works on World-Edit brushes. Make sure you execute both the main command and the mask command on the same brush tool! If you forget this, you can potentially mess up your project without the possibility to use the //undo command! Do not forget the apostrophes!
Note 2: The brush size on this command is ‘5’, but I would recommend using a size of 10 for larger surfaces. You can change the limit in the World-Edit configuration file.
Commands:
/br s 90%31:1,50%0,31:2,37,38,38:1,38:2,38:3,38:4,38:5,38:6,38:7,38:8 5 /mask ‘>2 0’ |
The first command basically stands for this:
— 90% Grass
— 50% Air
— 1% Fern
— 1% Of every flower (11% in total)
Note that these percentages are actually proportional, and not in actual percentages. 90% grass just means it will spawn 90 as much as any flower that spawns at a rate of 1%. If you want to leave out any flower, or change the ratio, just look up their item ID and either remove them or add a percentage rating in front of their ID.
— Pros: Very flexible, fully customizable, fast and volatile, unlimited combinations
— Cons: Dangerous if executed poorly, may take some time to master, does not fill entire fields
Another way to use this command, is by selecting a region, and executing these commands in this particular order. Do NOT forget to use the /gmask command first, or you may destroy your project!
/gmask ‘>2 0’ //replace 0 90%31:1,50%0,31:2,37,38,38:1,38:2,38:3,38:4,38:5,38:6,38:7,38:8 |
— Pros: Fully customizable, extremely fast, unlimited combinations
— Cons: Dangerous if executed poorly, may take some time to master, does not leave open grass fields
High flower brushes
These commands are similar to the previous commands, but they require one extra more step. Tall flowers consist of two blocks, which means that a single brush cannot spawn them in. There is a workaround for this by simply using two brushes. Before you use this brush, make sure you understand the working of the previous brushes.
For this action, you will need two separate tools. On the first tool, you execute these brush binds:
/br s 50%0,0.1%175:0,175:1,8%175:2,2%175:3,175:4,175:5 4 /mask ‘>2 0’ |
Note: The brush sizes in these examples are 4 and 5 respectively. It is highly recommended that the second brush is a little bit bigger, because it will need to cover the entire radius of the first brush in order to work correctly. If you use higher brush radii, consider using the sizes 8 and 10 respectively.
On the second brush, you execute these binds:
/br s 175:10 5 /mask ‘>175:0,175:1,175:2,175:3,175:4,175:5,175:6 0’ |
Now continue by clicking on the ground with the first brush. Immediately after that, switch to the second brush and click on the center of the generated flowers. Because your second brush has a larger radius, it does not have to be 100% accurate, but the further your aim is off, the more flowers will remain unfinished. Make sure you use the second brush very soon after using the first one. Some unfinished flowers tend to pop up and disappear if you leave them be.
The first command basically stands for this:
— 50% Air
— 0.1% Sunflower
— 1% Lilac
— 8% Tall grass
— 2% Tall fern
— 1% Rose bush
— 1% Peony
— Pros: Very flexible, fully customizable, fast and volatile, unlimited combinations
— Cons: Dangerous is executed poorly, may take some time to master, does not fill entire fields, may leave some half flowers
Note 1: For this command too, there is a way to populate selections. Just select a region and execute these four commands in order. Again, be very careful not to forget any, and test out the sequence thoroughly before applying it to any serious project. Always make back-ups before using these commands!
Note 2: If you want to plant both small and large flowers, it is recommended to use this sequence first, because this command leaves more open space! You can experiment with the different proportions of course. If you decide to use these commands as I provided them, the small flowers should come last.
Note 3: Make sure you select a region that is at least two blocks higher than the highest grass block, or the flowers will not all be completed!
/gmask ‘0 >2’ //replace 0 80%0,0.1%175:0,175:1,8%175:2,2%175:3,175:4,175:5 /gmask ‘>175:0,175:1,175:2,175:3,175:4,175:5,175:6 0’ //replace 0 175:10 |
— Pros: Very flexible, fully customizable, fast and volatile, unlimited combinations, does not leave half flowers
— Cons: Dangerous if executed poorly, may take some time to master, needs to be executed quite fast, or flowers will disappear
I hope this guide can prove to be useful for you! If you have any questions, comment them down below, and I’ll do my best to answer them.
Discord: Springstof#0147
Portfolio preview: Imgur
Free downloads: PMC
Twitter: @SpringstofMC