skyrim мод complete alchemy and cooking overhaul

Полная переработка алхимии и готовки (SE) / Complete Alchemy and Cooking Overhaul (SE)

Этот мод представляет собой полную переработку алхимии и готовки. Его цель состоит в том, чтобы обеспечить баланс и последовательность во всех аспектах алхимии и кулинарии: от сбора урожая и ингредиентов до приготовления зелий высокого уровня и пищи.

Особая благодарность SuperMad за перевод LE версии.

Алхимия
— Все аспекты алхимии были переработаны для лучшего баланса и логичности.
— Есть настройки длительности зелий восстановления или урона: 1, 5, 10 с.
— Названия зелий были переработаны: теперь они зависят от качества зелья.
— Созданные игроком зелья будут названы в соответствии с их силой и эффектами.
— Созданные зелья будут согласованы по силе и цене.
— Смешанные зелья больше нельзя продать по высоким ценам.
— Добавлено 16 новых эффектов, которые можно обнаружить у ингредиентов.
— Также в игру были добавлены бомбы, разбавляющие стиль игры.
— Новая портативная система создания зелий: создавайте зелья, где хотите!
— Создавайте мази и припарки, которые можно наложить на бинты. Они являются своего рода альтернативой зельям и заклинаниям.
— Дистиллируйте слабые зелья, усиливая их эффекты.
— Добавлено свыше 100 новых ингредиентов из прошлых игр.
— Добавлено 51 новое существо: 21 бабочек и мотыльков, 11 стрекоз и 19 видов рыб.
— Собирайте плоды с растений и мясо с животных для большего реализма.
— Особенность высаживания растений из Hearthfire была немного переработана и теперь включает как старые растения, так и новые.
— Мод содержит высококачественные текстуры и мешы от лучших модмейкеров и художников сообщества.
— Собирайте кровь и другие мощные ингредиенты с павших врагов. Вампиры могут использовать кровь, чтобы создать уникальные зелья крови.

Кулинария:
— Собирайте мясо практически со всех животных и существ и используйте его в новых кулинарных рецептах.
— Найдите более 100 видов новой еды.
— Разделите большие порции еды и напитков на маленькие.
— Получите кулинарный опыт и увеличьте свои кулинарные навыки, готовя еду.
— Повышая свои кулинарные навыки, получите доступ к более сложным рецептам.
— Если не хотите использовать отдельный мод на потребности, в мод включена своя система голода и утомления.
— Алкогольные напитки теперь будут вызывать эффекты со все более суровыми наказаниями.
— Каннибалистические рецепты были предоставлены для последователей Намиры.

Требования:
-Skyrim SE 1.5.97.0.8
-SKSE64 2.0.19
— SkyUI SE 5.2 и выше

Ниже приведен список модов, которые, как сообщалось, либо совместимы, либо несовместимы с Complete Alchemy & Cooking Overhaul.
Моды с конфликтами, которые были разрешены патчами, можно найти в kryptopyr’s Patch Hub.

В CACO используется сортировка зелий по силе.

Для сохранения сортировки при локализации. Придется заменить привычные названия синонимами

Источник

Полная переработка алхимии и готовки (SE) / Complete Alchemy and Cooking Overhaul (SE)

Этот мод представляет собой полную переработку алхимии и готовки. Его цель состоит в том, чтобы обеспечить баланс и последовательность во всех аспектах алхимии и кулинарии: от сбора урожая и ингредиентов до приготовления зелий высокого уровня и пищи.

Особая благодарность SuperMad за перевод LE версии.

Алхимия
— Все аспекты алхимии были переработаны для лучшего баланса и логичности.
— Есть настройки длительности зелий восстановления или урона: 1, 5, 10 с.
— Названия зелий были переработаны: теперь они зависят от качества зелья.
— Созданные игроком зелья будут названы в соответствии с их силой и эффектами.
— Созданные зелья будут согласованы по силе и цене.
— Смешанные зелья больше нельзя продать по высоким ценам.
— Добавлено 16 новых эффектов, которые можно обнаружить у ингредиентов.
— Также в игру были добавлены бомбы, разбавляющие стиль игры.
— Новая портативная система создания зелий: создавайте зелья, где хотите!
— Создавайте мази и припарки, которые можно наложить на бинты. Они являются своего рода альтернативой зельям и заклинаниям.
— Дистиллируйте слабые зелья, усиливая их эффекты.
— Добавлено свыше 100 новых ингредиентов из прошлых игр.
— Добавлено 51 новое существо: 21 бабочек и мотыльков, 11 стрекоз и 19 видов рыб.
— Собирайте плоды с растений и мясо с животных для большего реализма.
— Особенность высаживания растений из Hearthfire была немного переработана и теперь включает как старые растения, так и новые.
— Мод содержит высококачественные текстуры и мешы от лучших модмейкеров и художников сообщества.
— Собирайте кровь и другие мощные ингредиенты с павших врагов. Вампиры могут использовать кровь, чтобы создать уникальные зелья крови.

Кулинария:
— Собирайте мясо практически со всех животных и существ и используйте его в новых кулинарных рецептах.
— Найдите более 100 видов новой еды.
— Разделите большие порции еды и напитков на маленькие.
— Получите кулинарный опыт и увеличьте свои кулинарные навыки, готовя еду.
— Повышая свои кулинарные навыки, получите доступ к более сложным рецептам.
— Если не хотите использовать отдельный мод на потребности, в мод включена своя система голода и утомления.
— Алкогольные напитки теперь будут вызывать эффекты со все более суровыми наказаниями.
— Каннибалистические рецепты были предоставлены для последователей Намиры.

Требования:
-Skyrim SE 1.5.97.0.8
-SKSE64 2.0.19
— SkyUI SE 5.2 и выше

Ниже приведен список модов, которые, как сообщалось, либо совместимы, либо несовместимы с Complete Alchemy & Cooking Overhaul.
Моды с конфликтами, которые были разрешены патчами, можно найти в kryptopyr’s Patch Hub.

В CACO используется сортировка зелий по силе.

Для сохранения сортировки при локализации. Придется заменить привычные названия синонимами

Источник

Полная переработка алхимии и кулинарии / Complete Alchemy and Cooking Overhaul

Обновлено от 21.07.2020
* Оптимизирован перевод
* Переведены МСМ-меню и скрипты
* Изменена страница мода

Кулинария:
* Теперь мясо можно собирать практически со всех животных и существ и использовать его в новых кулинарных рецептах.
* Было добавлено более 100 новых продуктов питания.
* Были изменены все эффекты от еды для использования более длительных эффектов «повышения».
* Крупная еда и напитки теперь автоматически делятся на меньшие порции.
* Кулинарные рецепты были переработаны для большего баланса и реалистичности.
* Появилась возможность получать опыт кулинарии и повышать кулинарные навыки, готовя еду.
* Повышение кулинарных навыков дает доступ к более сложным рецептам и увеличивает пользу пищи.
* Для тех, кто не хочет использовать отдельный мод на потребности, в мод интегрирована дополнительная и очень легкая система голода и усталости.
* Алкогольные напитки теперь вызывают эффекты опьянения с различными штрафами.
* Были добавлены «особые» рецепты для последователей Намиры.
* Вся еда и напитки были полностью интегрированы для совместимости с модом iNeed, а рецепты, требующие воду, автоматически распознают водные источники мода iNeed.

Дополнительные файлы:
True Fortify Effects for Magic Skills: этот файл рекомендуется только в том случае, если вы используете мод на переработку магии, который позволяет увеличивать силу заклинаний в соответствии с вашим уровнем навыка. Этот файл изменяет связанные с алхимией эффекты повышения магических навыков так, что они действительно повышают навыки, а не напрямую изменяют величины или проценты, делая их совместимыми с изменениями, которые мод вносит в другие эффекты повышения навыков.

Источник

Название:Complete Alchemy and Cooking OverhaulАвтор:kryptopyr
Версия:1.2 от 1.05.16Источник:SkyrimNexus
Перевод:pankar, 1ndajone5Дата:07.05.16

Для установки мода вам необходимо скачать архив с ресурсами со странички на Нексусе. Мы выкладываем только русификацию!

Необходимые ссылки:
Галерея:

Ведущий: Antrix
Прошлая команда: DJ_Kovrik, Santera
Дизайн: G-Ray

skyrim мод complete alchemy and cooking overhaul

Насколько мы поняли, вы используете блокировщик рекламы в вашем браузере. Скорее всего, это AdBlock или AdBlock Plus.

Учитывая, сколько агрессивной рекламы можно встретить на различных сайтах, это, возможно, и оправданно.

Однако Riot Pixels — пока ещё небольшой сайт, мы существуем в основном на деньги, получаемые от различных рекламодателей. Пользователей же с установленным AB/ABP на Riot Pixels сейчас — более 30%. Это очень много.

У блокировщиков рекламы есть еще одно плохое свойство — у вас может «поехать» дизайн или перестанут показываться скриншоты.

Мы не хотим предпринимать активных действий в отношении блокировщиков рекламы (например, закрывать контент) — это не по-человечески. Однако и безучастно смотреть никак не можем. Поэтому у нас к вам большая просьба — пожалуйста, внесите Riot Pixels в «белый список» вашего блокировщика. Это поможет нам и дальше жить и развиваться, а вам ничего не будет стоить.

Источник

Please log in or register

To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account

Complete Alchemy and Cooking Overhaul

File information

Last updated

Original upload

Created by

Uploaded by

Virus scan

Tags for this mod

About this mod

This mod is a complete overhaul of the alchemy and cooking systems. Its intention is to provide a balanced, consistent experience throughout all aspects of alchemy and cooking, from harvesting and collecting ingredients to high-level potion and food creation.

Off-site requirements

Mods requiring this file

Author’s instructions

You are not allowed to upload or distribute this file on any other website or platform.
You are not allowed to use the assets included in this file without permission from the creator of those assets.
You are not allowed to package this mod as part of a mod collection.
You are not allowed to use this file in any mods/files/collections that are being sold or distributed for money.

You are allowed to create compatibility patches for this mod.

CACO has permission to use the assets from many sources and mod authors. All assets that originate from other authors require permission from those authors. For full details on image and resource permissions see the included Credits and Permissions file.

The assets included in this mod may not be used for commercial purposes or in any mods/files that are being sold for money.

TRANSLATIONS
If you wish to translate this mod into a language other than English, your translation MUST require that the user download the original file from this page in order to work. You have permission to upload and distribute, on nexusmods.com, only those portions of this mod that are required for the translation. Do not post translations on additional platforms or websites without written permission from the mod author. You are NOT permitted to release any stand-alone translations that would work without the user first downloading the file from this page.

You may opt-in to earn donation points for any mods (patches, translations, etc) that use my work, provided you’ve adhered to the permissions and terms of use as stated above.

For questions or to seek additional permissions, contact the author at [email protected]

File credits

Photographs and image resources by:
Brian Gratwicke, Severein, Larry Jacobsen, www.bluewaikiki.com, George Chernilevsky, Brian Gratwicke, Andy Reago & Chrissy McClarren, Fritz Rhode
Didier Descouens, Manfred Heyde, Amada44, Dddeco, Anaxibia, Chinmayisk, Bernard Dupont, Notafly, rosier, David Iliff, Guérin Nicolas, Green Baron

For full details on image and resource permissions see the included «Credits and Permissions» file.

Donation Points system

This mod is opted-in to receive Donation Points

Translations available on the Nexus

Version 2.0.8

Version 2.0.7

Version 2.0.6

Version 2.0.3

Version 2.0.2

Version 2.0.1

Straight donations accepted

skyrim мод complete alchemy and cooking overhaul

Alchemy is perhaps the most complex skill system in Skyrim and has the potential to be a beautifully nuanced crafting system. Unfortunately, it is also plagued by inconsistencies, imbalances, and poor design choices that often reduce the skill to little more than an easy way to make a quick pile of gold. This mod seeks to change that, to both balance and enhance the inherent complexity of this system and bring greater versatility and enjoyment to the Alchemist’s craft.

I NSTALLATION
Download the main file along with the DLL files that correspond to the version of Skyrim SE that you’re running. Install the main file first, then allow the DLL files to overwrite the older DLLs included in the main file.

It is recommended that you install Complete Alchemy & Cooking Overhaul at the start of a new game. If you install it in an existing game, there may be inconsistencies and other oddities. Pre-existing player-made potions may end up with broken effects, and already claimed alchemy perks may not function correctly. For similar reasons, it is strongly recommended that you do not uninstall this mod from an existing save game. To assist those looking to test this mod’s balance and features prior to committing to using it in a new game, I have provided several utility options in the Mod Configuration Menu under Misc.

L OAD O RDER
Complete Alchemy & Cooking Overhaul should be loaded after any mods that modify the vanilla ingredients or alchemy effects.

Alchemy is a fairly difficult aspect of the game to fully balance. It is a vastly more complicated system than smithing or enchanting. Smithing has a handful of crafting components that are used to create the majority of all crafted items, and none of those components have their own internal magnitudes or other properties that contribute directly to the strength of the crafted item. Even in the base game, Alchemy features over 100 ingredients, each with four distinct properties, and each of those properties can be set with a different magnitude or duration. The result is a very complex system, but I feel that also makes it a much more interesting skill than it’s more straightforward cousins. This mod attempts to balance all factors that contribute to alchemy. For better or worse, this means that it edits quite a few records within the game.

T HE E FFECTS
Balancing Alchemy starts with the magic effects that comprise the core of this skill. The goal here is to treat the effects more consistently, and to balance their cost and value with regard to both their rarity and their utility within the game. The most costly effects are now also the rarest effects and at the extreme end of the scale, they may only be represented by a handful of ingredients. Existing ingredients were adjusted to reflect this, and new ingredients were added to proportionally increase the ‘commonality’ of the cheaper effects.

T HE I NGREDIENTS
Alchemy can be seen as the utilization of the natural world and the harnessing of the properties inherent in natural materials. These raw components are the essential «building blocks» for alchemy. In the vanilla game, these blocks are generally all the same size and shape, and the value of their effects has little relationship to the price or rarity of the ingredient. This makes vanilla alchemy fairly predictable; if an ingredient has Fear as one of it’s properties, then it doesn’t matter if it’s a Daedra Heart or a Dragonfly, it will result in the exact same potion. However, the downside is that this makes vanilla alchemy rather dull. What’s the point of seeking out rare or expensive ingredients when you can easily harvest bushels of mountain flowers? This is also one of the keys to balancing the profitability of alchemy. Cheaper ingredients need to produce cheaper potions; otherwise it becomes too easy to turn that pile of 1-gold flowers into a stack of 100-gold potions.

H ARVESTING I NGREDIENTS
Harvest Overhaul has been fully incorporated into CACO and extended to also cover any new harvestable items. The number of ingredients harvested now reflect the amount that appears to be harvested. Similar adjustments were made to the Hearthfire garden versions. These adjusted harvest amounts have been taken into consideration when calculating the rarity of an ingredient, so while you may get many more ingredients than you did before, they remain balanced within CACO’s overall Alchemy system.

T HE P OTIONS
When it’s all said and done, this is what Alchemy is all about: creating potions. The vanilla game tends to treat potions rather inconsistently. In some cases, even the weakest player-made potions were much more powerful than any of the available generic potions. In other cases, even with 100 skill and all perks, the player could never hope to match the quality of the best generic potions without resorting to cheats and crafting loops. These inconsistencies are now gone. CACO assumes that generic potions were made by other alchemists with access to the same range of skills, perks, and ingredients that the player has, and as such, all generic potions follow the same progression in strength and value as the player-made potions. The strongest generic potions are presumed to have been made by master alchemists with 80-100 skill and a minimum of 4 perks. This still allows a player who maxes out alchemy to create better potions than any they can find. Using rare ingredients will further increase this difference.

T HE P ERKS
There are several serious issues with the vanilla Alchemy perks. Probably the gravest imbalance is the Purity perk, but the three ranks of Experimenter are fairly worthless as well, particularly at the skill levels required to attain them. Furthermore, while not an issue of balance, the Alchemy perks are simply lacking much interest or variety. CACO hopefully changes all that.

A LCHEMICAL B OMBS
In my opinion, this is one of the most exciting new features of CACO. TasCani has created a wonderful system for throwable weapons. A lot of work has gone into this feature to ensure that throwing bombs feels responsive and natural when it comes to animations and equipping. All bombs and projectiles use custom meshes made by Excinerus. TasCani’s system for throwable bombs is very light-weight from a performance standpoint and works incredibly smoothly. There are currently three varieties of elemental bombs but more will hopefully be added soon.

T OOLS, W AXES, S ALVES, & B ANDAGES
In addition to the new bombs, there are several other new features that are now part of the alchemy system and expand the utility and versatility of the alchemist’s tool kit.

Food and Cooking composes the second half of this mod. Cooking isn’t really given much importance in the vanilla game and seems to be more of an after-thought than something with any real purpose in the game. Obviously there are mods that address this by making food an essential need in order to stave off hunger and starvation. CACO is not really a «needs» mod and is not intended to be. However, it does attempt to make cooking and food feel more interesting and well-integrated into the game, while also making it more balanced, and providing the player with a sense of reward and accomplishment for their cooking efforts.

F OOD E FFECTS
Food effects have been reworked to make them more distinct from alchemical potions. The vanilla game treats food items pretty much like very weak potions, and when you’re in a bind and low on heath, you can instantly consume 50 cabbages to restore your health in the midst of combat. This seems more than a little silly, and my main goal was to make food feel more like food. It isn’t particularly strong and probably isn’t going to make a critical difference in combat, but the idea is that eating regular, well-rounded meals will provide you with small, long-duration benefits.

F OOD I TEMS
This mod adds a massive number of new food items that you can harvest, purchase, plant or create. Many of the alchemy ingredients also double as new food items and are used as components in cooking recipes. I’ve made extensive use of many other great food and cooking mods and resources in order to make sure that almost all of the new food items have a unique appearance.

C OOKING R ECIPES
All cooking recipes have been reworked with more logical proportions and for better balance and progression. You are no longer required to have salt just to cook meat, though the use of various seasonings will still produce tastier results. The food you cook will be more valuable (and weigh less) than the sum of the raw ingredients used to produce it. As your cooking skill increases, you’ll gain access to more complex recipes with stronger properties and more interesting effects.

C OOKING S KILL
To make cooking more rewarding and to provide a sense of progression. Creating food at a cookpot will now gain you cooking experience. This is tracked separately from any of your standard skills, and your current skill level can be found in the MCM. As your cooking skill increases, you’ll gain access to more advanced recipes. You’ll also benefit more from the foods you consume. The strength of food effects will increase with every 25 levels. By the time you become a master chef, food effects will have doubled in strength from their base magnitudes. Therefore, increasing your skill will not only gain you access to more complex recipes to create foods with stronger base effects, but it will also make even the simplest recipes somewhat more useful.

B ASIC N EEDS
An entirely optional and incredibly light-weight hunger and sleep system is included for those who would like some additional incentive to consume food and sleep regularly but don’t want to use a separate needs mod. These options are disabled by default and must be enabled in the MCM. These features use almost no scripts and are just about as simple and basic as a «needs» feature can be. They can also be enabled and used alongside other needs mods if you simply wish to add increased penalties on top of whatever the other mod is doing. Obviously, though, the effects and stages won’t line up exactly with those from other mods.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *